WYDAJNOŚĆ SPOŁECZNA

Tak jak w przypadku wydajności społecznej i lekceważenia przez nią dynamiki postępu tech­nicznego, paradoks niewykorzystania siły wielkiej korporacji zrodził się z ważnego przeoczenia teorii ekonomicznej leżącej u podstaw korporacji. W mo­delu konkurencyjnym — czyli gospodarce opartej na wielu sprzedających, z których każdy ma drob­ny udział w rynku ogólnym — do wzrostu jakiejś jednej potęgi gospodarczej nie dopuszczają inne firmy w tej samej sferze rynku. To nie narzeka­nia nabywców chroniły ich przed grabieżą, lecz skwapliwość, z jaką konkurenci chcieli sprzeda­wać. Bez wątpienia słusznie zakładano, że dziewię­tnastowieczny producent tekstyliów, który by żądał zbyt wygórowanych cen za swoje wyroby, od razu musiałby postradać klientów na rzecz konkurenta, który cen nie podbijał.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.