UTALENTOWANIE DYREKTORA

Okazał się jednak utalentowanym dyrektorem, szerokich horyzontach literackich i reżyserem z własnym programem artystycznym. Stworzył krakowską szkołę gry aktorskiej, charakteryzującą się umiarem i naturalnością.Koźmian po ustaleniu obsady uzgadniał z aktorami interpretację utwo­ru. Następnie odbywały się próby, których było zazwyczaj sześć (co tydzień premiera!), co na owe czasy stanowiło istotny postęp. W szczególnych wypadkach ilość prób była zwiększona do dwunastu. ..Na próbach – pisze Jerzy Got, historyk krakowskiego teatru – oprócz rozwiązań sytuacyjnych zajmowano się przede wszystkim dostosowaniem wymowy pojedynczych ról do interpretacji dramatu jako całości. Równocześnie w tej codziennej pracy przez ciągłe wskazówki i korygowanie zachowania praktycznie wpajano aktorom teoretyczne zasady gry «szkoły krakowskiej”. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.