PRZEGADANIE TEKSTU

  • Pozostałe próby robili aktorzy we własnym zakresie, uzgadniając z partnerami przebieg sceny. W dzisiejszym żargonie teatralnym nazwalibyśmy to raczej „przegadaniem tekstu” niż próbą sensu stricto. W przedstawieniach przygotowywanych dla dworu, a więc o znaczniej­szej randze artystycznej, większa była odpowiedzialność reżysera, co jest całkowicie zrozumiałe, zakładając, że reżyser jest tym, który nadaje rangę artystyczną teatrowi. Desboulmiers przywiązuje dużą wagę do próby porannej poprzedzającej wieczorny spektakl. Reżyser, jego zdaniem, „sam gra wobec nich (aktorów – Z.H.] całą sztukę: zwraca uwagę każdemu, co jest w niej istotnego, podkreśla jej efektowne momenty […], ustala akcję sceniczną i sposób, w jaki mają być wstawiane lazzi, by harmonizowały ze sobą” (cyt. za Micem).

     

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.