PROCENT CAŁEJ PRODUKCJI

Z drugiej strony fakt, że poważny procent ca­łej produkcji skupił się w rękach stosunkowo nie­wielkiej liczby potężnych firm, łatwo dawał się sprawdzić. W ekonomii klasycznej ustalił się z czasem pogląd, że trzy lub cztery olbrzymie przedsiębiorstwa w danej gałęzi przemysłu mogą sprawować władzę podobną jak monopol i ich działalność pociąga za sobą zbliżone skutki. Tak więc po ustąpieniu ze sceny J. P. Morgan Company pojawiło się na niej dwieście największych kor­poracji — olbrzymów silnych wspólnotą działania. Była to potęga uznana przez najpoważniejszą i najbardziej konserwatywną tradycję w teorii ekonomicznej. Kontrolowała ceny, jakie płacił obywatel, i jego zarobki, stawiała też nowej, pró­bującej się wybić firmie jak najsurowsze wyma­gania co do jej rozmiaru i zasięgu działania. Co jeszcze mogłaby osiągnąć, gdyby przeznaczyła swe bogate zasoby na korumpowanie polityków i kon­trolę opinii publicznej?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.