PRESTIŻ GRUPY

Jeśli chodzi o identyfikację, profesorowie Simon i March zwracają uwagę, że identyfikacja będzie silna, jeśli członkowie organizacji widzą lub wy­czuwają, iż jej uczestnicy mają te same cele co i ona. Potwierdza to tendencję opisaną powyżej. Po­nadto wymieniają oni cztery następujące: okolicz­ności pobudzające identyfikację:Jeśli prestiż grupy czy organizacji powodują­cej identyfikację jest wielki i znajduje szerokie uznanie.Jeśli między jednostkami, które składają się na organizację, istnieje częste współdziałanie.Jeśli duża ilość potrzeb jednostki znajduje za­spokojenie wewnątrz organizacji.Jeśli współzawodnictwo między członkami or­ganizacji zostało ograniczone do minimum.Dojrzała korporacja wychodzi naprzeciw wszyst­kim tym wymaganiom, i to tym bardziej, z im bardziej wewnętrznymi kręgami technostruktury mamy do czynienia. Chociaż prestiż organizacji przemysłowej maleje (jak przekonamy się o tym w dalszych rozdziałach), to jednak wielka korpo­racja pozostaje w dalszym ciągu symbolem suk­cesów i osiągnięć na tym etapie rozwoju.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.