PARADOKS MOTYWACJI

Para­doks nowoczesnej motywacji gospodarczej polega na tym, że maksymalizacja zysków jako cel wyma­ga, by indywidualny członek technostruktury pod­porządkował swój osobisty interes materialny inte­resowi dalekiego i nieznanego akcjonariusza. W przeciwieństwie do tego wzrost jako cel pozosta­je w całkowitej zgodzie z osobistym materialnym interesem tych, którzy mają udział w decyzjach i kierują przedsiębiorstwem. Czytelnik odczuje raz jeszcze, jak ważna musi być maksymalizacja zysku dla obrony tradycyjnej teorii ekonomicznej, a w szczególności prawa rynku. Korzyść, jaką przy­nosi, wygrywa w konkurencji z celami, które we własnym interesie stawiają sobie ludzie bezpo­średnio zaangażowani.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.