JEDNORODNOŚĆ STYLU AKTORSKIEGO

Owa „harmonia”, o którą tak zabiega francuski autor, nie jest niczym innym jak jednorodnością stylu aktorskiego. Była ona przedmiotem szczególnej troski reformatorów teatru w XVIII wieku. Jest też jednym z podstawowych celów, jakie przyświecają reżyserom współ­czesnym. W Niemczech już w XVII wieku Johann Velthen bardzo starannie przygotowywał widowiska improwizowane. To samo robiła po nim Karoli­na Neuber. Kierowali oni jednak zespołami, które specjalizowały się w poważniejszym repertuarze, a do wzorów komedii dell’arte sięgali tylko okazjonalnie.Droga teatralna Moliera to stopniowe odchodzenie od wzorów komedii włoskiej; od komedii typów do komedii charakterów. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.