DOSTATECZNA WIELKOŚĆ

Musi być ono również dosta­tecznie wielkie, by panować nad rynkiem. Ale na­sza analiza wyjaśnia także to, czego dawne analizy nie wyjaśniały, a mianowicie, dlaczego General Mo­tors jest nie tylko korporacją dostatecznie wielką, by pozwolić sobie na budowę fabryki samochodów o  optymalnych rozmiarach, lecz także dość wielką, by pozwolić sobie na budowę tuzina lub więcej fa­bryk tego rodzaju, jak również dlaczego jest ona tak wielka, że może produkować rzeczy tak różne jak silniki samolotowe i lodó*wki, czego nie można wytłumaczyć za pomocą argumentu oszczędności uzyskiwanej z produkcji na dużą skalę, i wreszcie, dlaczego — choć jest dość wielka, by sprawować na rynku władzę, jaką daje monopol — nabywcy nie uskarżają się na wyzysk, któremu podlegają.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.