DŁUGOTRWAŁA TENDENCJA

Długotrwa­ła tendencja do skupiania przedsiębiorstw przemy­słowych w rękach stosunkowo nielicznych firm przyczyniła się do powstania nie tylko silnej gru­py zbywców, jak przypuszczali ekonomiści, ale i silnej grupy nabywców, czego ekonomiści nie przewidzieli. Obie grupy rozwijają się razem, nie całkiem równomiernie, ale w sposób wykluczający wszelką wątpliwość, że jedna jest repliką dru­giej. Fakt, iż zbywca w jakimś stopniu wykorzystuje potęgę monopolu i w efekcie zgarnia część jego zysków, stanowi jakiś bodziec dla tych firm, od których kupuje lub którym sprzedaje. Pod wpły­wem tego bodźca mogą one stworzyć potęgę zdol­ną obronić je przed wyzyskiem. Fakt ten oznacza również, że nagrodą ich będzie udział w zyskach potęgi rynkowej przeciwnika, jeśli potrafią taki udział zdobyć. Tak więc istnienie siły rynku za­chęca co stworzenia innej siły, która ją zrówno­waży.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.