DĄŻENIE DO ZYSKU

Zgodnie z nią dążenie do osiągania zysków, podobnie jak dążenie do zaspo­kojenia popędu płciowego, stanowi podstawową po­trzebę. Jednakże doktryna ta utrzymuje, że po­trzeba ta przejawia się nie w pierwszej, lecz w trze­ciej osobie. Odrywa się ona niejako od podmiotu działa na rzecz nieznanych, anonimowych i bez­silnych osób, które nie mają najmniejszego pojęcia o  tym, czy ich zyski są faktycznie zwiększane do maksimum. Rozwijając analogię z życiem płcio­wym, wyobraźmy sobie, że mężczyzna pełen wi­goru, o silnych, niewątpliwie heteroseksualnych skłonnościach, wyrzeka się ładnych, przystępnych kobiet, które go otaczają, i czyni to po to, by zwięk­szyć szanse innych mężczyzn, o których istnieniu wie tylko z pogłosek. Takie są podstawy doktryny maksymalizacji zysków w odniesieniu do sytuacji, w której istnieje pełny rozdział władzy i nagrody.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.